3 av 4 chefer bryr sig inte om säljteknik! Det är lite som att säga att vi ska delta i ett Formel 1- lopp med en modell som inte underhållits på några år. Vi kommer att kunna delta men alla andra kommer att köra i cirklar runt oss
Tre anledningar till att förbättra och utveckla säljteknik är:
1 / Öka försäljning och konvertering.
Jobbar du ständigt med att förbättra behovsanalysen, presentations- och avslutstekniker så ökar chansen att stänga fler affärer avsevärt
2 / Hantera invändningar professionellt
Genom att träna olika säljtekniker för säljarna ökad förståelser för att olika invändningar inte behöver betyda nej, utan kanske bara en undran och tvekan.
3 / Bygga förtroende och långsiktiga relationer
Genom att träna säljteknik så kan säljarna agera mer professionellt så kunden förstår att de inte vill sälja ”vad som helst till vilket pris som helst” utan ser till kundens verkliga behov. På så vis skapas och byggs långsiktiga relationer
Att inte investera i utbildning och utveckling av säljarna är lite som att säga:
– Vi tror inte på er. Ni kan inte lära er något i alla fall.
För 5 000 kr i månaden ingår två möten på ungefär en timme varje gång, antingen fysiskt eller via Teams.
Under tiden vi jobbar ihop har ni självklart fri support via digitala kanaler som Messenger, mejl, WhatsApp, LinkedIn och liknande – det är bara att höra av er när som helst!
Hojta till om du vill ha ett kort möte för att ”känna mig på pulsen” 😊
(foto Anna Ottenwang)