6 V-modellen
Affärsidé –
Vad kan idén tillföra på marknaden?
Tex så kan lokala aktörer kan presentera sitt utbud jfrt m de stora drakarna
Målgrupp –
Vilka är det vi ska nå och vad tillför produkten eller tjänsten ut?
Är det småbarnsmammor eller VD:ar på mellanstora företag
Konkurrens –
Hur ser den direkta konkurrensen ut och vilka yttre hot finns?
Finns det yttre hot som inte kan påverkas?
Intäktsmöjligheter –
Vilka realistiska mål finns?
S.M.A.R.T. är fortfarande en bra modell, men R:et måste ifrågasättas!
Säljarbete –
Hur ska säljarbetet bedrivas? Är det en kvalitativ eller kvantitativ säljprocess?
Vilken tidsomfattning kräver säljarbetet?
Lansering – Hur, när och var lanserar vi iden?
Är produkten eller tjänsten så intressant att den är värd att lanseras i olika kanaler eller är lanseringen när själva säljarbetet startar?