• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Förberedelser inför mötet

26 augusti, 2015 av Valentino Rongione

Förberedelser inför mötet

Vilka förberedelser inför mötet gör du?
Det finns olika skolor och olika sätt att göra sina förberedelser inför mötet. Men nästan alla har
också någon baksida

 

förberedelser inför mötet

Tänkte redovisa tre varianter på förberedelser nedan:

  1. En före detta kollega har som mål att veta någonting mer om företaget än personen han har
    möte med Läser på på hemsidan och kontrollerar årsredovisningar och så vidare.
    Hans mål är att kunna överraska personen han träffar med att säga någonting som ”… med
    tanke på omsättningsökningen jämfört med…”
    Avigsidan med det sättet att jobba kan vara som med en annan säljare jag jobbade med.
    Han behövde kolla mer och mer och mer och mer…. Det var väldigt sällan luren lyftes för att
    boka möten. Det blev med andra ord ingen vidare försäljning heller
  2. Ett annat sätt som en reklambyrå jag kommit i kontakt med gör är att de ringer och frågar
    kunden så pass mycket att innehållet på mötet är väl känt av alla deltagare på mötet.
    De gör helt enkelt analysen innan mötet och sättet liknar ganska mycket pitch-förfarandet
    som är vanligt i reklambyråbranschen.
    Nackdelen är att prospektet nästan kan tröttna innan mötet blir av med någon tanke som
    ”… vi ska ju träffas, varför tar vi det inte då…” och känna att det blir väldigt tjatigt
  1. Det tredje sättet är att ha en inställning att första mötet är början på en dialog och att det är
    bättre att fråga prospektet om dess utmaningar istället för att göra analyser från läst material
    som eventuellt är felaktiga och leder in på fel spår. Vad företaget gör är i princip ointressant.
    Det är vad de eventuellt har för nytta av era tjänster som är intressant!
    Det som är dåligt med det här sättet är att du och dina säljare kan uppfattas som oförberedda
    och ointresserade.Om det är någon eller vilken du eller dina säljare använder är såklart upp till varje berörd
    individ. Det viktiga är att ni använder en modell som passar varje person på bästa sätt!

 

 

 

 

https://pixabay.com/sv/m%C3%B6tesplats-m%C3%B6te-pilar-centrum-550822/

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen