Kundtjänst har öppet när kunderna behöver det!
Just nu är det en teleoperatör som har gjort det mest självklara av allt när det gäller
service gentemot sina kunder. Deras kundtjänst har öppet när kunderna behöver det!
Jag är visserligen kund hos nämnda teleoperatör men har inte haft någon anledning att
testa har ingen aning om hur det fungerar med svarssnabbhet, problemlösning
eller dylikt. Jag är inte heller frälst troende på just denna teleoperatör, snarare tvärtom.
Likväl är det så enkelt genialiskt att ha öppet när kunderna använder tjänsterna.
Utan att kasta mer skit på till exempel SJ, än vad de redan oförtjänt får så är det till
exempel oerhört frustrerande att något strular med ett tåg som går 06:53 men kundtjänst
inte öppnar förrän 8:00, prick!
Skatteverket tycker jag är det goda exemplet när det gäller att ha öppet när ”kunderna”
behöver. De har inför deklarationstider i det närmaste öppet dygnet runt med service i de
flesta kommunikationskanaler som finns.
Vet inte hur det funkar med alla banker, men min bank har en Internetsupport dygnet runt,
vilket är en väldig skillnad jämfört med när bankerna bara hade öppet till tre (15.00)!
Och så nämnda kommersiella telefonoperatör som har öppet dygnet runt för sina kunder…
Taxi- flyg- och bensinbolag är bara tre exempel på branscher som skulle kunna anpassa sig mer
efter kunderna. Eller kanske inte hela branschen… men det företag i branschen som gör det först
har ganska mycket att vinna tror jag!
Hur ser det ut hos dig och ert företag? När är det egentligen kunderna har behov av att komma
i kontakt med er???