Det finns alltid olika syften när företag köper utbildningar. Antingen vill köparen ha en a-ha-upplevelse, fördjupad kunskap eller förnyad kunskap.
Utifrån detta är det lite märkligt att de flesta utbildningar utgår oftast från ett från ett specifikt, nischat och snävt perspektiv. När det gäller medieförsäljning så är det oftast antingen bara ett rent marknads- eller ett rent säljperspektiv
För att få ut absolut bästa effekt vid utbildningssatsningar så lanserar Anna-Katarina Berlund, utbildare och styrelsemedlem på Akademi Båstad och författare till boken Hållbar Marknadskommunikation, en utbildning där vi kombinerar och utgår från det som berörda parter köper och säljer inom media. En kombinerad marknadskommunikations- och säljutbildning helt enkelt!
Utbildningen innehåller alltså flera perspektiv om hur marknadskommunikation fungerar och hur olika kundgrupper köper sin marknadskommunikation.
- Vad och hur tänker slutkunden, reklambyrån och mediebyrån när respektive grupp gör sina medieinsatser.
- Fördjupande mediekunskap om samtliga medieslag
- Hur säljerbjudande och -process bör anpassas efter de olika grupperna
Utbildningen utgår från och visar på hur du bör utnyttja säljerbjudande och -process i samklang med hur köparna tänker när de köper marknadskommunikation!
Kontakta mig på +46709 646 243 eller Anna-Katarina Berglund på +46709 569799