• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Lönsamhet, budget och målsättning

12 augusti, 2014 av Valentino Rongione

Är lönsamheten, budgeten och målsättningen tydligt kommunicerad till alla på företaget?

Även icke-säljande personer motiveras av att veta hur det går för företaget, vad företaget vill och var företaget är på väg! Det underlättar för varje anställd att ta rätt beslut i vardagssituationerna på jobbet.

  • Lönsamhetsmål
    Bör vara ett operativt verktyg som underlättar i varje beslut om enskilda affärer.
    Beroende av storleken på företaget bör det inte förekomma alltför många ”strategiska kunder”. Strategiska kunder är nästan aldrig lönsamma kunder!
  • Budget
    En självklarhet att alla på företaget ska veta om den. Lägesrapport gentemot budgeten bör kommuniceras öppet återkommande. Även i dåliga tider.
    Budgeten är ju det medarbetarna måste nå för att företaget ska må bra och uppnådd budget bör enligt mig inte premieras!
  • Målsättningar
    Det är siffror som ”man” önskar nå. Målsättningen bör alltså inte vara densamma som budgeten, eftersom budgeten är ett måste.
    Uppnådda målsättningar bör belönas på något sätt tycker jag. Tänk dock på att alla medarbetare inte motiveras av tävlingar!

Dessa tre saker bör som sagt vara tydligt kommunicerade och jämföras mot kontinuerligt.
Under företagsnivå så kan du även ha grupp- eller individuella mått som en extra krydda.

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen