Kombinerad utbildning inom sälj- och marknadskommunikation!
Det finns alltid olika syften när företag köper utbildningar. Köparen vill antingen ha en aha-upplevelse, fördjupad kunskap eller förnyad kunskap. Utifrån detta är det lite märkligt att de flesta utbildningar oftast utgår från ett specifikt, nischat och snävt perspektiv. När det gäller medieförsäljning så är det oftast antingen bara ett rent marknads- eller ett rent säljperspektiv
För att få ut absolut bästa effekt vid utbildningssatsningar så lanserar jag och Anna Katarina Berglund, mediesäljutbildare och mångårig ledningsgruppsmedlem för Akademi Båstad samt författare till boken Hållbar Marknadskommunikation, en utbildning där vi kombinerar och utgår från det som berörda parter köper och säljer inom media. En kombinerad marknadskommunikations- och säljutbildning helt enkelt!
Utbildningen innehåller alltså flera perspektiv på hur marknadskommunikation fungerar och hur olika kundgrupper köper sin marknadskommunikation. Ingredienser i utbildning är bl.a.:
- Hur tänker slutkunden, reklambyrån och mediebyrån när respektive grupp gör sina medieinsatser.
- Fördjupad kunskap om marknadskommunikationsprocessen samt samtliga huvudmedier
- Hur säljerbjudande och -process bör anpassas efter de olika grupperna på marknaden
Utbildningen utgår från hur du bör lägga upp säljprocessen i samklang med hur köparna tänker när de köper marknadskommunikation!
Kontakta mig på +46709 646 243 eller Anna Katarina Berglund på +46709 569799
v