• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

19 mars, 2025 av Valentino Rongione

Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Under mina 15 år som säljkonsult så har jag ofta väglett kunder i hur de ska tänka när det gäller Kontaktfasen. I hur de på bästa sätt ska kontakta sina suspekts, prospekts och kunder.
Eftersom ingen ”ringer” idag och de flesta inte har tillgång till AI-genererade kontaktvägar, så menar jag det vanligaste sättet de sista 10 åren, dvs mejl.

Antalet kvalitativa kontakter avgör antalet försäljningar
Det bara är så. Om du frågar 1 person om hen vill köpa, så är det bara en person som kan köpa.
Frågar du 1 000 personer så är det 1 000 personer som kan köpa, frågar du 10 000 osv…

Skickar du ett mejl där du funderar på en personlig formulering, så tar det ”X” minuter att fundera och ”x” minuter att skicka varje enskilt mejl. Men funderar du i ”XX” minuter på en bättre formulering som passar de allra flesta, så kan du kontakta alla personer du har på din mejllista samtidigt

Jag har jobbat med kunder som har varit väldigt framgångsrika med enskilda välformulerade mejl men jag kommer också ihåg en kund vars tes var ”skickar vi ut till alla 50 000 vi har i registret och 3 % köper så har vi sålt 1 500 gånger”

Med det sagt så kan det vara värt att fundera på vilket sätt som är bäst för er?

Vill du diskutera och analysera vilket sätt som är bäst för er, så är som vanligt första digitala mötet gratis

Allt gott

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen