Tre snabba om platsannonsering:
- En platsannons har alltid enbart ett syfte
Nånstans i det glödheta 80-talet gick rykten om konsultföretag som annonserade i uppslag med jobb som dom inte hade. Utan de ville bara knyta åt sig sökanden för framtiden och bygga sitt varumärke. Vet inte om det var sant då. Men idag är det långt från sanningen.
En platsannons har enbart ett syfte. Att få relevanta ansökningar! - Har du läsarna kan du få platsannonserna
Att morgontidningarna traditionellt sett hade platsannonserna berodde bara på att läsarna fanns där. Skaffar du läsare eller besökare idag, gärna nischat, så har du stora möjligheter att kunna skapa även en platsannonsarena - Du kan aldrig skapa ett platsannonsbehov
Jämfört med idéförsäljning så kan du aldrig skapa ett behov för en platsannons. En platsannons behövs bara när man måste rekrytera!
Dessa ”tre snabba” gör att du bör fundera lite på vad du ska ha för strategi när det gäller din platsannosnförsäljning