• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Var befinner du dig nu?

2 februari, 2015 av Valentino Rongione

Alla känner ju till historien mellan svenska FACIT och amerikanska IBM som faktiskt var konkurrenter på 60 – 70 talet.
Lite slarvigt sett så vidhöll FACIT att miniräknare alltid skulle behövas medans IBM utvecklade sina produkter till de datorer som vi så väl känner till idag.
(Att FACIT helt la sig platt för produktutveckling är faktiskt inte helt sant. De hade några ”stordatorer” som under en väldigt kort tid var bäst i världen)

I takt med produkt- och teknikutveckling så varierar prisbilden och intäkterna enormt.
Ta platt-TV:n till exempel. Först jag såg en sådan var kostnaden ca 30 000 SEK. När tekniken, efterfrågan och produktionstakt synkade mer med varandra föll priserna till en mer human nivå. Nu när det inte finns några alternativ längre, konkurrensen hårdnar och en platt-TV inte är något speciellt längre (det finns ju faktiskt inga alternativ idag) så avlöser mega-erbjudandena och super-reorna varandra.
Istället så har S;MART-TV:n kommit….

Hur fort utvecklingen från tidningen, TV, Internet och Facebook har gått behöver knappast beskrivas. Som dom flesta vet så finns det tendenser och trender på att Facebook-användandet minskar i olika målgrupper. Har Facebook redan pikat? Har ingen insikt i Facebooks marginaler och vinster, men inser att det inte kostar speciellt mycket för en småföretager som mig att köpa marknadsföring emot intressanta målgrupper idag. Deras CPM-kostnader har också sjunkit rejält sen ”hypen” i mitten/slutet av 00-talet!

Jag tror inte att du som läser det här har eller jobbar på ett företag som kan jämföras med IBM, platt-TV-tillverkare eller Facebook, men fundera ändå en stund på var du och ditt företag står när det gäller försäljningskurvor, produktutveckling och pikar!

 

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen