Hur bearbetar du tappade kunder?
Bearbetar ni dessa över huvud taget eller faller de i glömska till konkurrenter med bittra kommentarer internt?
En tappad kund är trots allt inte så långt borta som ett helt okänt prospekt.
- Första tiden hos den nya leverantören granskas ofta rätt kritiskt.
- Det finns också minst en viktig anledning till att de har bytt bort dig och er!
En relationsstärkande och genomtänkt bearbetning bör finnas klar för tappade A & B – kunder. Precis som en aktivitetsplanering när de är faktiska kunder.
Vad sägs om att börja med en ”Tack för den här tiden-fest”? Festen kanske kan vara en middag, lunch eller liknande?
Det skulle hur som helst vara väldigt svårt att verkligen tala illa om er framöver om de fick en rejäl och genuin avtackning!
Det är kanske inte alltid det är läge att genomföra en lyxigare middag med någon som varit och är besviken på dig och er, men en bearbetningsplan bör hur som helst finnas!