• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Beteendesälj

18 april, 2017 av Valentino Rongione

Beteendesälj !

Du som säljare har så klart din egen säljstil, men det är ännu viktigare att hålla koll på kundens köpstil. Du måste helt enkelt behärska beteendesälj!

Vi lever i ett informationssamhälle och att nå fram blir allt svårare. Vi kan helt enkelt inte sälja och kommunicera som vi gjort tidigare. Kommunikation blir allt mer komplext för varje dag som går.

Du själv tycker att du uttrycker dig solklart, men ändå når du inte fram till kunden. Det beror på att du inte kommunicerar med kunden på kundens villkor. Du sänder på en frekvens och kunden tar emot på en annan. Ni är helt enkelt olika personlighetstyper.

Vår beteendesälj-utbildning startar med en personlighetsanalys för att du att ska komma till insikter om dig själv och ditt beteende när du befinner dig i säljsituationer.


Beteendes
älj
tar avstamp från dig som individ – vem du är och hur omvärlden uppfattar dig.

Hur kommunicerar du och säljer när din autopilot är på?

Du får också lära dig att känna igen olika kundtyper så att du kan anpassa dig och bemöta olika personer i olika säljsituationer.

När du lärt dig hur du uppfattas av andra kan du sedan välja vad du vill skruva upp volymen på eller dämpa hos dig själv för att skapa förtroende och nå fram till din kund.
För att vi människor är olika och att vi fungerar på olika sätt är ganska uppenbart.

  • Det som den ene uppfattar som rakt och tydligt kan av en annan uppfattas som plumpt och gå-påigt.
  • Det som någon tycker är kreativt och visionärt kan av en annan uppfattas som flummigt och otydligt.
  • Det som någon tycker är självklara fakta som man måste ha koll på, kan uppfattas som tråkigt och oviktigt av en annan.
  • Det som någon tycker är för ogenomtänkt kanske någon annan tycker är resultatinriktat.

Vi är alla olika och ser och uppfattar samma saker på helt olika sätt.

Om vi leker med tanken att du träffar på fyra kunder med lika olika personligheter som Modesty Blaise, Pippi Långstrump, Skalman eller Nalle Puh, så inser du såklart att du självklart bör  anpassa dig, ditt beteende, din kommunikation såväl som din säljmetodik.

Det handlar om att anpassa dig till både situation och kund, men ändå behålla din egen personlighet. Det som är du.
Fejk funkar aldrig, men smarthet går alltid hem!

Vill du öka din försäljning så behöver du lära dig att hålla koll på kundens beteendestil – och din egen!
Varmt välkommen och hör av dig för mer information om hur ett program med oss kan se ut.

Pernilla & Valentino

Valentino Rongione arbetar som säljkonsult  och har mångårig säljerfarenhet från olika branscher. Han arbetar som säljcoach för säljare på alla nivåer och med ledningsgrupper, säljstrategier och säljarutbildningar. Valentino har själv lång egen erfarenhet av all typ av försäljning och som försäljningschef och ledningsgruppsarbete.
Kontakt valentino@aspsalj.se | 070- 964 62 43

Pernilla Aspe är ACC-certifierad coach (ICF) och utbildad inom organisationsutveckling med KBT-inriktning samt utbildad inom ACT- acceptance commitment training. Hon är disc-certifierad. Pernilla coachar både individer och grupper samt utbildar inom ledarskap och förebyggande stresshantering. Hon har tidigare varit Vd och haft andra ledande roller samt suttit i ledningsgrupper.
Kontakt pernilla@pernillaaspe.se | 070- 421 64 42

 

 

 

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen