• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Hela vägen till växeln

21 april, 2017 av Valentino Rongione

Hela vägen till växeln ?

Helhetskoncept och kunduppleveslen hela vägen är något de flesta företag lägger rätt mycket tid på. Ändå så missar de alldeles för ofta den första kontakten. Den i växeln. Tänk kundupplevele hela vägen till växeln eller från!

De flesta ”första-kontakter” tas fortfarande via växeln. Nästan ingen som inte varit i kontakt med er förut vet vem hon eller han ska ringa! Det är möjligen att mejla info-korgen då. Men om man inte kan vänta i det dryga dygnet, det i bästa fall, tar att få svar från en info-korg så är det snabbaste alternativet fortfarande att lyfta telefonen och ringa!

Därför är det förvånande hur dålig servicen och kundupplevelsen är i växeln hos så många företag och myndigheter. Oavsett storlek!

Det gäller storleken som tex Skatteverket, nu är Skatteverket bara ett exempel, där det är så många röstalternativ att Siri inte ens uppfattar ordet ”Växeln” korrekt!

Det gäller den stora byråkoncernen med 400 anställda där det automatiska meddelandet säger ”vi har lunchstängt mellan kl 12 – 13 varje dag” och klockan är 9.30 eller att vi är tillbaks efter konferensen imorgon. Och imorgon är en lördag!

Det är det första intrycket som de flesta av era nya kunder får av ert företag. Om de nu orkar vänta???

Testa att ringa er egen växel och tänk känslan att du är en eventuell ny potentiell kund. Fundera sen på hur det känns?

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen