Ett suspekt är någon ni vill sälja till som inte vet att ni finns. Ett prospekt är någon ni vill sälja till som känner till er. En kund är någon som köpt av er!
Hur jobbar ni med prospektering av suspekts?
Superextrainvest AB kontaktar alla som är egenföretagare eller ägare av företag med en ”helt otroligt fantastisk möjlighet” om att investera 25 000 USD i en startup i Beijing. Den kommer att återbetala sig ”superdupersnabbt”
Telekombolaget AB kontaktar personer som köpt en ny mobil för ca två år sen.
Superextrainvest gör dock ingen skillnad på om ägandet är av ett tech-bolag på Stureplan eller en kiosk på en landsort
Telekombolaget vet att ett byte ofta görs efter två år.
Hur jobbar ni med segmentering av suspekts? Vilket av bolagen ligger ni närmast?
Spridda skurar eller ett uns av analys kring de ni kontaktar?
Vill du prata om detta lite djupare om olika synsätt och analys av suspekts?
Allt gott