• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Hur väljer ni prospekts?

17 augusti, 2015 av Valentino Rongione

Rent generellt sett så tycker jag det känns som om prospekts till säljarna, tas fram lite på måfå nästan.
Om de inte kommer via automatiska leadsgenereringar eller dylikt. Då har det så klart lagts ner tid och resurser på att få fram rätt typ av leads. Men annars känns det lite som att företag med omsättning över xxx TKR och som finns i en viss stad och län fortfarande är det sättet som gäller när det ska plockas fram leads och prospekts

 

prospekts

Tänk dig att målgruppen inför marknadsföringskampanjen skulle tas fram på samma sätt. Vi skjuter den digitala kampanjen emot män som bor i Stockholm och tjänar mer än XX TKR i månaden. Skulle inte tro det, va?
Då ska man veta när och var de varit inne på för sidor innan, vad de googlat pǻ, vilken tid de surfar och mycket mycket mer… Det är Automation och RTB hit och dit… Allt för att exponeringen av bannern som kostar 6 öre per sidvisning inte ska gå till spillo!

När en säljare ska ringa och antingen boka möten med leads eller sälja diekt, så är det sällan någon tänker på att effektivisera kostnaderna per leads. Tänk vad mycket mer effektiv säljtid dina säljare skulle få om ni la ner lite, bara lite mer tänk liknande Marketing Automtion  när det gällde prospekteringen. Hur mycket mer nytta säljinsatserna skulle göra.
Det här gäller ju såklart även bearbetning av befintliga kunder. Om du vet att kunden ”siochså” köper toner var tredje månad i snitt så är det ju bara att lägga in det i CRM:et så kommer det upp som en påminnelse för säljaren.
När det gäller nya prospekts så läste jag en bok som visade hur mycket olika sätt det finns att bedöma prospekts i  än de sedvanliga demografiska värdena.
”Myten om den lojala kunden” heter boken och finns säkert på välsorterade internetbutiker

Sen återstår bara en välgenomtänkt planering av säljaren gällande sin egen säljtid. Men det är en annan sak det….

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen