Det kanske inte är nästa Spotify du jobbar med men just Spotify är ett väldigt bra exempel på att ”Ingenting är omöjligt utan bara olika svårt” .
Spotify ansågs länge omöjligt att få till pga upphovsrätt, bandhastighet osv… Men med uthållighet och innovation så förändrade Spotify faktiskt hur hela världen lyssnar på musik
- Samma princip gäller i mer ”jordnära” affärer. Det som känns helt omöjligt i dag kräver bara mer tid, kreativitet, resurser och modernare teknik.
- Skillnaden mellan de som lyckas och de som ger upp handlar nästan aldrig om vad som går. Utan hur hårt och länge personen/man är villig att arbeta för det personen/man tror på.
- Du kanske har någon egen ”det går inte-gubbe” (det är ju oftast gubbar) på jobbet som säger att ”Vi har aldrig lyckats sälja till dem så det går inte”! Men kan man åka till månen så kan man väl…
Mejla info-mejlen så sätter vi ett kort digitalt möte om vad som är möjligt eller inte 😊