• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

LG-testet

16 januari, 2015 av Valentino Rongione

Att ledningsgruppen, LG, ska ha en gemensam övergripande vision är en självklarhet, va?

På alltför många företag är ett visionärt arbete alltför ofta något som prioriteras bort på grund av de operativa beslut som måste tas gällande vardagen, idag och imorgon.

Men om inte LG, har gemensamma visioner i ett treårsperspektiv så tycker jag det är lite som att ”man” ger sig av med bilen utan att veta vart man ska ta vägen!

Fördelarna med att LG har ett gemensamt långsiktigt perspektiv är ganska tydliga. Men vad betyder det om de inte har det då?

  •  Man har inget tydligt mål man ska ta sig till
  • Långsiktiga beslut kan inte tas
  • Hur bra en försäljningsökning egentligen är, kan inte ges ett riktigt svar på
  • Hur vi ligger till mot konkurrenter annat än just idag kan inte bedömas
  • Vilka kunder som vi tror är lönsammast i framtiden har vi inte riktigt analyserat
  • Vilken typ av kunder vi vill prioritera i framtiden kan vi bara gissa oss till
  • Hur länge snittkunden finns kvar hos oss är inte heller något som vi vet exakt
  • Hur mycket nya kunder vi behöver fylla upp med är följaktligen inte något vi känner till
  • Om vi behöver öka säljaktiviteten för att nå ett treårsmål är inget vi behöver bry oss om
  • Att ta fram produkter/tjänster för framtiden kan vi strunta i
  • Eftersom vi inte har någon strategi för nya produkter är paketering inget problem

Det blev lite som en Expessen-lista. ”9 saker du inte tänkte på innan…”.
Jag är väldigt säker på att listan kan göras mycket längre!

Det viktigaste är att du funderar på hur du vill att din ledningsgrupp ska fungera och arbeta idag och inför framtiden!

 

 

 

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen