Nyhetsbrev 20160225
Upphandling från Malmö Stad!
Asp sälj kan stolt berätta att vi numera är upphandlad leverantör till Malmö stad! Vi ska hjälpa Malmö stad med försäljningen till deras i särklass största turistevenemang, Malmöfestivalen! Malmöfestivalen har funnits sen 1985 och är Skandinaviens största festival. Bland tidigare års annonsörer märks bland annat Skånetrafiken, Swedbank, Skatteverket, Tullen, Friskis och Svettis samt Polisen förutom det stora antalet regionala annonsörer. Uppdraget genomförs i samarbete med High Media House!
Säljtipset halvnelson!
Ofta anges priset som en anledning till att inte vilja genomföra ett köp. För att ta reda på om det är den faktiska anledningen så kan du eller dina säljare använda sig av en modell som kallas halvnelson.
-Det är för dyrt.
– Förutom priset är det något annat som gör dig tveksam?
– Nej.
-Så om vi kommer överens om priset så har vi en affär?
-Ja
….
– Så om vi kommer….
– Näej, det vet jag inte…
– OK. Förutom priset vad är det som gör dig tveksam?
– ..
så tar du reda på och bemöter de verkliga anledningarna som gör kunden eller prospektet tveksam
Säljbloggen om Single Tasking!
Läser du nyhetsbrevet i mejlen? Missa inte Säljbloggen! Här är det senaste inlägget. Om Single Tasking.
Vill du snacka mer sälj, sälj- eller affärsutveckling? Jag nås enklast på 0709-646 243
Valle
avregistrera@aspsalj.se