• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

PR-aktiviteter

13 maj, 2015 av Valentino Rongione

PR-aktiviteter ett roligt måste

PR-aktiviteter är ett väldigt bra komplement när du jobba i försäljning med lång beslutsprocess

Du kan inte springa på hur många säljbesök som helst hos en och samma kund. Du kan inte ha hur många feel-good-luncher heller över tid.

Då är olika PR-aktiviteter ett mycket bra komplement till att göra sig påmind med kontinuerlig närvaro under hela året. Med PR-aktivitet menar jag inte bara PR och kommunikation som artiklar ni vill ha in i olika nyhetskanaler.

PR kan vara så mycket mer och fördelarna är att det är mer troligt att ni är top-of-mind om något händer som du själv inte kan påverka. Det finns väldigt många saker som påverkar ett behov av en vara eller tjänst. Att en säljare, din säljare, varit på besök kan vara en av anledningarna men långt ifrån nödvändigtvis den enda.

Prospekts och kunder ser att det händer positiva saker hos er. Det finns inte en enda nackdel med att prospekts och kunder uppmärksammar att ni gör bra och roliga saker. Värt att tänka på är att aktiviteter inte får uppfattas som överdådiga. Kunder ska inte känna att det är ”era ballongfärder” de betalar för. Relevans till verksamheten och långsiktig kommunikation är nyckelordet!

PR-aktiviteter är ofta roliga att genomföra.  Alla som deltar vid såna tillfällen har ett glatt sinne och är trevligt inställda till det som händer. Hur mycket positiv word-to-mouth det skapar är ofta svårt att mäta

Det behöver som sagt inte handla om exklusiva ballongfärder eller långa innehållsrika artiklar. Att skicka påskägg eller en sommarbok kan vara minst lika värdefullt. Att göra en PR-planering behöver inte alls ta lång tid att göra eller genomföra.
Det är förmågan att hitta på relevanta saker och budgeten som sätter gränserna!

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen