Digital utveckling! Vilka förändringar behövs i sälj- och marknadsarbetet?
En utbildning som är kombinerad föreläsning och workshop. Den är inspirerande och ger nya diskussioner och insikter om vad digital utveckling ställer för krav på ett modernt marknads- och säljarbete idag. En hel- eller halvdag full av aktiva diskussioner och argumentering.
Föreläsningen och workshopen är uppbyggd på en del med marknads- och säljutbildning där vi förläser om trender och spaningar inom medievärlden. Workshopdelen syftar lika mycket till att få fram egna engarande individer som till att få fram den samlade glöden och förbättringstankarna internt på företaget.
Vi anpassar innehållet i utbildningsdelen om specifika önskemål finns. Vi lägger en grund på varför saker händer på mediemarknaden och diskuterar vad det innebär att vi är i början av något nytt, den digitala tidsåldern, ur ett makro- och mikroperspektiv, för just er!
Asp sälj genomför utbildningen tillsammans med Anna-Katarina Berglund som har mångårig erfarenhet av marknadskommunikation och jobbar bland annat som lärare på medieutbildningen Akademi Båstad. Hon har även skrivit boken Hållbar marknadskommunikation.
Utbildningsdelen innehåller:
- Därför finns inte linjär-TV om ”fem år”!
Jämförelse med andra mediers sälj- och överlevnadskurvor - Snart är utomhus det enda breda mediet
Vem vill nå ”alla” imorgon? - Hur kommer det sig att web-TV är framtidens vinnare?
Troliga scenarier i den framtida mediekonsumtionen - Mobilen är inte gjord för reklam!
Vilka andra medier finns det som misslyckats med reklam?
Varför misslyckades dessa? - Vilka kommer de största skillnaderna vara mellan mediebyrån och reklambyrån i framtiden
Hur påverkar RTB och programmatics kreativitet och budskap i medieköpen och tvärtom? - e-handel!
Vad kan säljas på nätet eller med programmatics? Finns det saker som inte kan säljas med hjälp av digitala kanaler? - Vilka huvudval behövs till programmatics?
Tre förklaringar till att programmatics bara blir en tillvalskanal
Workshopdelen innehåller:
- Hur behöver det operativa säljarbetet förändras när du ska sälja i den nya digitala världen?
- Hur kommer marknadskommunikationen förändras både strategiskt och operativt?
- Vilka krav måste ställas på samarbete och synkning mellan marknad och sälj framöver?