• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Sälj och marknad i digital utveckling

16 april, 2015 av Valentino Rongione

Digital utveckling! Vilka förändringar behövs i sälj- och marknadsarbetet?

 

digital utveckling

En utbildning som är kombinerad föreläsning och workshop. Den är inspirerande och ger nya diskussioner och insikter om vad digital utveckling ställer för krav på ett modernt marknads- och säljarbete idag. En hel- eller halvdag full av aktiva diskussioner och argumentering.

Föreläsningen och workshopen är uppbyggd på en del med marknads- och säljutbildning där vi förläser om trender och spaningar inom medievärlden. Workshopdelen syftar lika mycket till att få fram egna engarande individer som till att få fram den samlade glöden och förbättringstankarna internt på företaget.

Vi anpassar innehållet i utbildningsdelen om specifika önskemål finns. Vi lägger en grund på varför saker händer på mediemarknaden och diskuterar vad det innebär att vi är i början av något nytt, den digitala tidsåldern, ur ett makro- och mikroperspektiv, för just er!

Asp sälj genomför utbildningen tillsammans med Anna-Katarina Berglund som har mångårig erfarenhet av marknadskommunikation och jobbar bland annat som lärare på medieutbildningen Akademi Båstad. Hon har även skrivit boken Hållbar marknadskommunikation.

Utbildningsdelen innehåller:

  • Därför finns inte linjär-TV om ”fem år”!
    Jämförelse med andra mediers sälj- och överlevnadskurvor 
  • Snart är utomhus det enda breda mediet
    Vem vill nå ”alla” imorgon? 
  • Hur kommer det sig att web-TV är framtidens vinnare?
    Troliga scenarier i den framtida mediekonsumtionen 
  • Mobilen är inte gjord för reklam!
    Vilka andra medier finns det som misslyckats med reklam?
    Varför misslyckades dessa?
     
  • Vilka kommer de största skillnaderna vara mellan mediebyrån och reklambyrån i framtiden
    Hur påverkar RTB och programmatics kreativitet och budskap i medieköpen och tvärtom? 
  • e-handel!
    Vad kan säljas på nätet eller med programmatics? Finns det saker som inte kan säljas med hjälp av digitala kanaler? 
  • Vilka huvudval behövs till programmatics?
    Tre förklaringar till att programmatics bara blir en tillvalskanal

 

Workshopdelen innehåller:

 

  • Hur behöver det operativa säljarbetet förändras när du ska sälja i den nya digitala världen?
  • Hur kommer marknadskommunikationen förändras både strategiskt och operativt?
  • Vilka krav måste ställas på samarbete och synkning mellan marknad och sälj framöver?

 

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen