Säljkommunikation i mejl! Fem vanliga misstag!
Du har bara några sekunder på dig att fånga mottagarens uppmärksamhet, annars hamnar ditt mejl i papperskorgen. Mottagarens tid är kanske din största konkurrent. Undvik fem vanliga misstag nedan, så ökar du chanserna till att ditt mejl blir läst!
- För långt mejl med för mycket text
Mottagaren hinner inte läsa allt och tappar fokus innan de kommer till poängen. - Pratar om er själva
”Vi är ledande inom …” istället för att tala om vad det kan lösa för problem hos mottagaren (en kort rad med referenser kan dock vara bra) - Tråkig start
Första raderna väcker inget intresse, så mejlet raderas direkt. - CTA saknas
Inget konkret förslag till nästa steg som tex förslag på mötestider eller dylikt - Ingen uppföljning
Skickas det en påminnelse så visar du att du menar allvar med kontaktförsöket
Mejla till info-mejlen med två tidsförslag om du vill ha en kort digitalare och prata mer om Säljkommunikation i mejl. Döp mejlet Säljkommunikation