Tre snabba viktiga tips kring nykundsbearbetning
Nykundsbearbetning är det som på sikt ökar företagets omsättning. . Därför kommer här tre snabba viktiga tips kring nykundsberarbetning. Jobbar ni strukturerat med nykundsbearbetning så kommer försäljningen att öka 20 %! Prioritera inte ner nykundsbvearbetningen bara för att det inte är någon som väntar på att ni ska ringa. Tänk på att det inte finns något företag som lyckats behålla alla sina befintliga kunder för evigt
- Sätt en besöksbudget
Hur många nykundsbesök (prospekts) ska göras i månaden, per vecka och dag? Vilka är det som ska göra dessa? - Se möjligheter i allt
Även om den du pratar med inte har något behov just nu, han är troligen inte beredd att kanske byta ut hela sin nuvarande leverantör mot er på en gång. Försöka någon liten bit ni kan få leverera för att få bevisa er kompetens och kunskap - Uppföljning
Ha en tanke och plan på hur du ska jobba med uppföljningen. Framför allt om du säljer tjänster där kunderna kanske har en lite längre beslutsprocess. Var disciplinerad mot dig själv när det gäller att genomföra uppföljningar.
Vill du snacka mer om mötesbokning och nykundsbearbetning? Vi är inte längre bort än 0709-646 243