• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Vad har ni för kundvård för befintliga kunder

8 mars, 2016 av Valentino Rongione

Vad har ni för kundvård för befintliga kunder ?

Överhörde en kommunikation på en tågresa som fick mig att fundera på kundvård.
Allt som oftast premieras alltid nya kunder med en hel drös förmåner och extraerbjudanden. – Men jag då? som varit kund i flera år och betalat fullpris hela tiden???

Tidningar och media är ett exempel. Börjar du prenumerera på tidningen Iform ger de dig en pulsklocka i present. Du kan få Spotifyabbonemang och många gratisnummer om du börjar prenumerera på olika branschtidningar.

Bredbands- och TV-branschen är en annan. De ändrar sina abonnemang hela tiden till förmånligare och förmånligare erbjudanden och nya kunder erbjuds den ena gratismånaden efter den andra… När du efter några år behöver ändra din abonnemangsform upptäcker du ganska snabbt att du betalat flera hundratals kronor ”för mycket” under en lång tid… Den gång du faktiskt erbjuds ett nytt abonnemang beror det på att det bara är du och tolv till som har den gamla abonnemangsformen. Det är med största sannolikhet så det är helt enkelt inte lönsamt för Bolaget att ha kvar den formen.

Byråbranschen. Reklam- eller kommunikationsbyrån bjuder ofta nya kunder på ett antal timma både här och där emedans befintliga och trogna kunder alltid får betala för varje minut de lägger på enkla produktionsarbeten.

Bra exempel på kundvård av befintliga kunder tycker jag kläd- och delar av resebranschen har.
Hos H&M du får extracheckar efter hur mycket du handlat tidigare.

Resebranschen såsom flygbolag och hotell ger bra kundvård med extranätter och billigare flygresor utifrån dina tidigare prestationer som kund.

Hur premierar ni nya kunder jämfört med befintliga? Det krävs inte allt för mycket att lägga lika mycket energi på befintliga som nya!
Oavsett vad ni säljer, om det är b2b eller b2c tjänster och produkter så har ni massor att tjäna på att försöka vara H&M istället för ett trött oligopolbolag i bredbandsbranschen!

 

 

 

 

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen