Vi lever i en tid av förändring
Även min mormor sa att ”vi lever i en tid av förändring”. Skulle varit kul att veta vad hon tyckte om takten av förändring i dag.
Alla har nog som sagt alltid tyckt att saker och ting alltid förändras väldigt fort. När vi nu träder in i den digitaliserade tidsåldern så gör den moderna tekniken att det verkligen går fortare än någonsin.
Tänk om någon på riktigt seriöst sätt sagt att om 20 år kommer du kunna ha en klocka med …. på?
Att det nya ger väldigt mycket nya möjligheter när det gäller reklam och media behöver inte påpekas en gång till. När det gäller mediesäljare så brukar det ofta låta ungefär som att ”nu har mediesäljarna inget att göra.. allt kommer gå via programmatics”
Det är precis tvärtom! Mediesäljarna har nu alla möjligheter i världen att bidra mer och öka sin försäljning. Att ta klivet bort från att vara ”ordermottagare” till att börja sälja kundnytta till sina kunder!
Det finns nu och kommer finnas ännu mer av massa möjligheter till verklig idéförsäljning. Det är någon som tar beslutet på att våga gå utanför boxen och prova något nytt. Denne någon behöver såklart hjälp av en säljare att hitta rätt!
Det kommer troligtvis heller INTE vara de produkter och tjänster som vi tror på idag, som kommer att vara de som kommer att finnas framöver. Morgondagens vinnare har vi nog inte sett ännu.
Däremot så kommer förberedelser och tekniska möjligheter göra och kräva att själva planeringsarbetet görs helt annorlunda än idag.
Det viktigaste är att hänga med nu. Inte för att du kan påverka förändringen utan för att annars står du kvar på en tom perrong när tåget åker iväg…