• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

11 mars, 2025 av Valentino Rongione

Under mina snart 15 år som säljkonsult har jag hjälpt en massa VD:ar på olika typer kommunikationsbyråer och undersökningsföretag och liknande, mest mellanstora men även några väldigt stora. Företag som agerar på en väldigt stor marknad där även den stora aktören inte har speciellt stor marknadsandel. Den typ av företag som vanligtvis inte har säljare anställda

Det de har gemensamt är att de vanligtvis inte har säljare anställda samt att de säljer en tjänst som deras suspekts och prospekts redan har.
– En reklambyrå vill ju inte ha en kund som inte gör reklam.
– Och gör företaget reklam så har de redan en reklambyrå

Är du VD på den här typen av bolag och funderar på någon typ av säljlösning har jag tre råd:

1/ Tänk på att uppnå säljmål inte är en qiuck-fix!
Visst, att få en eller några kunder kan gå snabbt. Men att nå högt uppsatta säljmål är något helt annat!

2 / Försäljning avgörs i grunden av en sak:
Antalet kvalitativa kontakter, som blir antal uppföljningar, som blir antal möten…. som blir offerter som blir affärer

3 / Ha koll på era nyckeltal! Några basala och enkla att följa upp är:
Hur många kontakter behöver ni ta för att få ett möte? Hur många möten behöver ni göra för att få ge ett prisförslag (offert)? Hur många offerter behöver ni presentera för at få en försäljning

Vägen fram är inte rak och se motgångar misslyckanden utan som lärdom! Du har inte misslyckats förrän du har slutat försöka!

Funderar du på att öka era säljinsatser och vill prata om det så är som vanligt det första digitala mötet gratis!

Allt gott

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen