• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Hur funkar uppföljningen egentligen

7 september, 2016 av Valentino Rongione

Hur funkar uppföljningen egentligen?

Framför allt på stora företag är det ofta värt att ställs sig frågan ”Hur funkar uppföljningen egentligen”?

På stora företag är det ofta många bollar i luften och väldigt många pågående projekt och aktiviteter på gång samtidigt. Det för med sig att det är svårt för medarbetarna att veta vad de ska fokusera på. Inte sällan är det olika ”ägare” av projekten och aktiviteterna som sliter i både viljor och tid hos personalen. Osäkerhet om vad som ska prioriteras och göras är självklart ingenting som gynnar företagets vilja att gå framåt. Det finns naturligtvis många saker kan påverka osäkerhet eller säkerhet hos medarbetare men på stora företag är det oftast uppföljningen som fallerar. Förhoppningsvis behövs inte nedan tre saker att tänka på hos just ditt företag men här är tre viktiga tips att tänka på kring uppföljningen!

  • Möten
    Förutom att det nästan alltid är för mycket möten på stora företag så det allt för sällan möten som hålls utan uppföljning. Undvik möten där det inte finns en agenda eller protokoll. Det är bara bortkastad tid att gå på möten där ingen kommer ihåg vad som bestämts nästa gång, eftersom det varit så många andra möten däremellan.
  • Aktiviteter
    Allt för ofta startas det olika typer av aktiviteter som det ska fokuseras på. Då menar jag inte säljtävlingar, för de brukar följas upp. Det brukar åtminstone de som har vunnit se till. Jag menar aktiviteter som det ska fokuseras på. Det kan vara allt från antal möten,genomförande av olika avslutstekniker eller uppföljning i CRM. Allt som oftast hinns de tyvärr bara startas och leva i ett par veckor.
  • Nya projekt
    Nästan alla företag ser idag över sina tidigare affärsmodeller utifrån att vi är i början av den digitaliserade tidsåldern. En konsekvens av det är att många företagsledare yrt irrar runt för att hitta nya intäktsmöjligheter och det startas upp väldigt många nya projekt hela tiden. Oftast alltid startas också de nya projekten upp med samma personalantal som tidigare. Bara för att det finns fler produkter att sälja betyder långt ifrån alltid att samma antal personer kan sälja mer. Det behöver oftast såklart följas upp med fler personer

 

 

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen