• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Kundtjänst har öppet när kunderna behöver det

10 september, 2015 av Valentino Rongione

Kundtjänst har öppet när kunderna behöver det!

Just nu är det en teleoperatör som har gjort det mest självklara av allt när det gäller
service gentemot sina kunder. Deras kundtjänst har öppet när kunderna behöver det!

Jag är visserligen kund hos nämnda teleoperatör men har inte haft någon anledning att
testa har ingen aning om hur det fungerar med svarssnabbhet, problemlösning
eller dylikt. Jag är inte heller frälst troende på just denna teleoperatör, snarare tvärtom.
Likväl är det så enkelt genialiskt att ha öppet när kunderna använder tjänsterna.

Utan att kasta mer skit på till exempel SJ, än vad de redan oförtjänt får så är det till
exempel oerhört frustrerande att något strular med ett tåg som går 06:53 men kundtjänst
inte öppnar förrän 8:00, prick!

Skatteverket tycker jag  är det goda exemplet när det gäller att ha öppet när ”kunderna”
behöver. De har inför deklarationstider i det närmaste öppet dygnet runt med service i de
flesta kommunikationskanaler som finns.

Vet inte hur det funkar med alla banker, men min bank har en Internetsupport dygnet runt,
vilket är en väldig skillnad jämfört med när bankerna bara hade öppet till tre (15.00)!

Och så nämnda kommersiella telefonoperatör som har öppet dygnet runt för sina kunder…

Taxi- flyg- och bensinbolag är bara tre exempel på branscher som skulle kunna anpassa sig mer
efter kunderna. Eller kanske inte hela branschen… men det företag i branschen som gör det först
har ganska mycket att vinna tror jag!

Hur ser det ut hos dig och ert företag? När är det egentligen kunderna har behov av att komma
i kontakt med er???

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen