• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Mejla nya kontakter

18 april, 2017 av Valentino Rongione

Mejla nya kontakter ?

Helst vill du självklart ringa en person som du inte haft kontakt med förut och inte mejla nya kontakter, som du inte pratat med.
Det är lättare att få en bra kontakt, du kan bjussa på dig själv.  Du kan jobba med olika röstlägen och betoningar. Du får en känsla för vad som funkar, vad som eventuellt inte funkar och vad som behöver ändras eller förbättras i din presentation eller mötespitch. Och framför allt åtminstone en känsla för personen du pratar med.

Men ibland, oftare och oftare idag, när det gäller en person som har ett tungt inköpsansvar så hänvisas du till mejlen! Du vill ju inte mejla och tänker inte ge upp så lätt och det finns några enkla lösningar som fungerar mycket oftare än man skulle våga ana. Några så simpla och enkla att det blir löjeväckande. I nedan turordning är det:

  1. Företagets hemsida,
  2. Hiita / Googel (där du oftast hamnar på Hitta eller dyl)
  3. Mynysdesk eller liknande sajter där personen du söker själv vill sälja produkter. Då lämnar hon eller han gärna ut sitt televonnummer.

Om det här nu inte fungerar så blir du till slut nån gång tvungen att mejla. Om du vill ha någon chans att få kontakt.

Utan att gå in i vidare detaljer så bör du tänka på HUR och VAR folk läser sina mejl idag. Troligtvis i mobilen, kanske rent av i ett pågågende möte….

Om du nu har hamnat i den här situationen att du mejlar den här individen, så är detta faktum oerhört viktigt för hur du bör utforma ditt mejl så att du fångar dennes intresse direkt!

Det finns så klart många modeller för det. I tid och otid utskällda men här är i alla fall en länk till gamla hederliga AIDA
https://sv.wikipedia.org/wiki/AIDA

Tänk själv på hur du läser, eller ögnar igenom, mejl.

 

 

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • De två saker som det oftas slarvas med i Säljtekniken!
  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen