• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot
  • Ring oss idag! 070-964 62 43
  • info@aspsalj.se
Asp Sälj

Asp Sälj

Tre möjliga fel om du måste tjata in ditt sälj

18 februari, 2016 av Valentino Rongione

Tre möjliga fel om du måste tjata in ditt sälj

Nidbilden av en säljare är en person som aldrig är tyst och tjatar in sin produkt tills du inte orkar, kan eller ens vill säga nej längre.
Ingen bild borde vara mer fel av en säljare. En säljare ska lyssna och kundens argument att köpa ska vara säljarens argument att sälja. Troligtvis är något av följande tre möjliga fel om du måste tjata in ditt sälj. (Förutom ditt sätt att sälja, då)

  1. Företaget borde inte finnas på din prospektlista
    Rätt prospektering är A och O i försäljning. Vilka faktorer som prioriteras när det gäller prospektering är det som avgör hur din säljtid och -planering effektiviseras.
  2. Du pratar med fel person på företaget
    En bra regel att tänka på när det gäller att prata med rätt person är: ”får du inte de svar du vill så pratar du med fel person”. Det är inte människan du pratar med som äger problemet som din produkt eller tjänst löser. Ta reda på den personen så kommer du närmare ett sälj.
  3. Du är försent eller för tidigt ute.
    Tajming är kanske det viktigaste av allt och det är såklart bättre att vara för tidigt ute än försent… Men har någon redan varit där och sålt in en likvärdig tjänst så finns det kanske inte så mycket att göra annat än hoppas på kompletteringsförsäljning.

Hur som helst har du missuppfattat din roll som säljare om du tycker att du behöver tjata in dina försäljningar. Vid varje försäljning ska det finnas två nöjda långsiktig nöjda parter. Om du inte har nöjda personer som du sålt till är du ganska snabbt illa ute!

Primärt sidofält

Senaste inläggen

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Kategorier

  • boost
  • Mediautbildning
  • Mötesbokning
  • Nyheter
  • rekryteringsverktyg
  • Säljarutbildning
  • Säljklyschan
  • Säljkonsultation
  • Säljresurs
  • Säljutbildning
  • Säljutveckling
  • Samarbeten
  • socialamedier
  • Tre snabba

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • mars 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • april 2024
  • mars 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • augusti 2023
  • juli 2023
  • mars 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • maj 2022
  • april 2022
  • mars 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augusti 2020
  • januari 2020
  • november 2019
  • december 2018
  • september 2017
  • april 2017
  • mars 2017
  • februari 2017
  • september 2016
  • augusti 2016
  • maj 2016
  • mars 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augusti 2015
  • maj 2015
  • april 2015
  • mars 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augusti 2014
  • juni 2014
  • maj 2014
  • april 2014

Footer

Om oss

  • Våra värderingar
  • Vår historia

Kontakta oss

Telefon: 070-964 62 43
Mail: info[at]aspsalj.se

Senaste inlägg

  • 3 av 4 chefer åker F1 i en bilmodell som inte underhålls!!
  • Har du betalt för att ta bekväma och mysiga beslut?
  • VD-snack med sälj i fokus
  • Ett mejl åt gången tusen gånger eller tusen mejl på en gång?
  • En text riktad till VD:ar på företag utan säljare!

Copyright Asp Sälj



Utvecklad av WebbPlatsen